Off-Page SEO Nedir? 

Off-Page SEO olarak bilinen sayfa dışı SEO; backlink, yerel SEO, PPC, sosyal medya gibi harici kaynaklardan yararlanarak arama motorlarındaki sıralamanızı iyileştirme çabasıdır. Adından da anlaşılacağı gibi “web sayfanız dışında” gerçekleştirilir. İnternet sitenizde bulunan içerik ve link çıkışları ile doğru orantıda backlink alınması sağlanmaktadır. Bu durum sitenizin daha güvenli bir site olması anlamına gelmektedir. Arama motorlarının gözünde güvenilir bir site olacağınız için hem trafiğiniz artacak hem de siteniz daha üst sıralarda yer alacaktır. 

En kısa haliyle diğer tüm web sitelerinin sizin web sitenizi tavsiye ettiği Backlink çalışmalarını kapsar olarak açıklanabilir. Google güncelleme ve kurallarına göre bu baclinklerin işlevsel olması için web sitenizin alanı dahilinde yapacağınız backlink çalışmaları olmalıdır.  

SEO stratejileri içten dışa doğru başlar. Öncelikle anahtar kelimeleri eşleme, kaliteli içerik üretme ve meta açıklamaları optimize etme gibi sayfa içi SEO bileşenleriyle yola çıkılması gerekir. Ve zamanla bu bileşenler sayfa dışı SEO teknikleriyle genişletilmezse marka bilinirliği sınırlanmış olur.  

Off-Page SEO; daha çok link oluşturmaya ve potansiyel ziyaretçilerin; çeşitli dijital mecralarda içeriğinizle alakalı önemli anahtar kelimeler hakkında konuşulurken size başvurmalarına dayanır. Sayfa dışı SEO özünde sosyaldir. Tanınmak ve değer görmek için planlanır. Google sıralamalarında öne planda olmanızı sağlar. Planlı bir çalışma yürütülmez ise siteniz rakip siteler tarafından arama sonuçlarında alt sıralara itilebilir. 

Cep Telefonları Eklem Sağlığınızı Tehdit Ediyor! Cep Telefonları Eklem Sağlığınızı Tehdit Ediyor!

Off-Page SEO Nasıl Yapılır

Off-Page SEO stratejinizi konumlandırırken hangi taktiğin işe yarayacağını bilmiyorsanız; müşterilerinizin ya da hedef kitlenizin bilgi almak için hangi sayfaları kullandığı, hangi tür içeriklerde harici bir bağlantıya tıklamaya daha yatkın olduğu, sosyal medyadaki markalarla ilişkileri, aktif oldukları forumlar, iletişim kanalları gibi bilgilerden yola çıkmanız faydalı olacaktır. Çalışmanıza öncelikle rakiplerinizi analiz ederek başlayabilirsiniz. Rakiplerinizin sahip olduğu sizin eksik olduğunuz backlinklere ağırlık vermeye dikkat etmelisiniz. 

İçerikler mutlaka özgün ve doğal olmalıdır. Paylaşımlar kaliteli olsa bile ziyaretçilerin işine yarar bilgiler vermediğiniz sürece size bir faydası olmayacaktır. Arama motorları her zaman arayan kişilere doğru bilgiler vermeyi amaçlar. Bu yüzden kalıcı olmanın popüler olmaktan daha önemli olduğunu unutmamalısınız. Off-Page SEO çalışmaları, sektör ile ilgili özgün, doğal ve doğrudan alakalı olmalıdır.   

Çalışmalarınızla web sitenize ait sektörlerle iş birliği kurarak backlink çalışmaları yürütebilirsiniz. Bunu gerçekleştirerek alanınıza uygun web sitelerinin sizi ziyaretçilere önermesi sağlanabilir. Web sayfanızın seo çalışmaları size önemli geri dönüş kazandıracaktır. 

Paylaşımları çok sayıda ve hızlı bir şekilde paylaşmak ilk başlarda çabuk bir sonuç verse dahi uzun vadede faydası azalacaktır. O yüzden belirli bir düzen içerisinde bu işi yapmanız daha anlamlı olacaktır. Sosyal medyadan backlink alma konusunda zamanlama ve kalıcılık en önemli konular denilebilir. Daha iyi sonuçlar alabilmek için mutlaka düzenli bir şekilde çalışma yürütmeniz gerekir. 

Yaptığınız Off-Page SEO çalışmaları sitenizi daha iyi bir site haline getirirken arama motorlarının gözünde bilinirliğini artıracaktır. Arama motorlarında bıraktığınız iyi ve güvenilir izlenim sayesinde site trafiğinizi artırabilir. Aynı zamanda sitenizin üst sıralarda gözükmesini sağlayabilirsiniz. 

Off-Page SEO Teknikleri Nelerdir? 

Çeşitli yöntemlerle desteklenmekle birlikte genel olarak iki adımda uygulamaya alınır. Off-page seo arama motoru optimizasyonu, alt kırılımlarıyla çeşitlenmekte ve birlikte yürütüldüğünde harika sonuçlar ortaya çıkmasına yardımcı olmaktadır. 

Backlink Geri Bağlantı Yöntemi  

Backlink, web sayfanızın dışındaki bir dijital ortamda bulunan kullanıcıyı içeriğinize yönlendiren herhangi bir bağlantıdır. Google’ın bir web sitesinin alaka düzeyini belirlerken ve onu en iyi sonuçlar arasında daha yükseğe koyarken dikkate aldığı en önemli kriterlerden biridir.   

Alakalı sayfalardan geri bağlantı almak, içeriğinize ilgi gösteren kitleyi sitenize yönlendirir. Kaliteli geri bağlantılarla birlikte yüksek etkileşim sağlar. Google’a sayfanızın ve içeriğinizin hem yararlı hem de yetkili olduğuna dair güçlü sinyaller gönderir. Ancak bu noktada off page SEO çalışmaları yaparken eklediğiniz dizinin mutlaka kaliteli olması önemlidir. Sitenin içeriği ile kategori uyumunun bulunması gerekmektedir. Bu çalışmalar sayesinde kısa sürede arama motoru sonuçlarında başarılı sonuçlar elde edilebilmesi mümkün hale gelmektedir. 

Sosyal Medya Yöntemi 

Sitenizin kullanıcılarının internet sitesindeki yazı ve paylaşılan tüm içerikleri sosyal medya hesapları üzerinden paylaşmaları anlamına gelmektedir. Web kullanıcılarının sosyal medya hesaplarında yaptıkları paylaşımlar sosyal medya üzerinden farklı kullanıcılara ulaşmayı sağlar. Off-Page SEO çalışmalarında bu yöntem kullanılarak site trafiği arttırılabilir. Sosyal medya platformları  Off-Page SEO çalışmalarında yadsınamayacak bir yere sahiptır . Aktif  şekilde değerlendirildiğinde sayfanın hem trafiği artacak hem de dönüşüm oranında ciddi yükselişler elde edilecektir. 

Bunların dışında uygulayabileceğiniz etkili Off-Page SEO taktiklerinden bazıları : 

  • Influencer anlaşmaları 
  • E-posta bültenlerinde içeriğinizi öne çıkarmak 
  • Benzer içeriğe sahip sitelerle link anlaşması yapmak 
  • Backlink için rakip analizi 
  • Web sitelerindeki soruları yanıtlamak yorumları takip etmek 
  • Forum pazarlama ile benzer yapıdaki topluluklarla iletişim kurabilirsiniz 
  • Sosyal imleme siteleri 

Sayfa İçi ve Sayfa Dışı SEO Arasındaki Farklar Nelerdir? 

Seo çalışmaları Off-Page SEO ve On-page SEO olarak iki ana kategoride çok çeşitli stratejiler içerir. Web sitelerine Google, Bing, Yandex, Duck Duck Go gibi arama motorlarından kaliteli trafik çekmeyi amaçlar. 

On-page SEO , web sitelerinin SERP’deki (arama motoru sonuç sayfaları) sıralamasını iyileştirmek için HTML’sini, dahili bağlantılarını, anahtar kelime yoğunluğunu optimize etmeyi ve yüksek kalitede içerikler ve görseller yayınlamayı içerir.  Yani sayfa içi SEO, web sitenizde kontrol edebileceğiniz bileşenleri ifade ederken, Off-page SEO, başka bir siteden verilen bağlantılar gibi web siteniz dışında gerçekleşen faktörleri ifade eder. 

On-page SEO daha çok insana ulaşmakla ilgilidir, Off-Page SEO ise onları yakınlaştırmak için yapılır. On-page SEO için içeriğinizi istediğiniz sıklıkta güncelleyerek daha iyi ve daha kapsamlı hale getirebilirsiniz. Ancak üzerinde daha az kontrole sahip olduğunuz için Off-Page SEO daha zordur. Diğer sitelerin, kişilerin ve yayınların markanıza bağlantı vermesini, markanızdan bahsetmesini sağlamak için özel çalışmalar gerekir. 

On-page SEO ve Off-Page SEO birbirlerini tamamlayarak birlikte yürütülmelidir, ikisi arasında seçim yapmaya kalkmak doğru olmayan bir yaklaşımdır. Çünkü her ikisi de doğru uygulandığında kısacası web sitenizin başarısında önemli bir role sahiptir.  

Arama motoru optimizasyonu (SEO), çevrimiçi varlığınızı büyütmek için kullanılan en etkili araçlardan biridir. On-page SEO ve Off-Page SEO, web sitesinin arama motoru sıralamalarını iyileştirmek için birlikte çalışmalıdır. Her ikisi de son derece önemlidir. On-Page SEO gibi kapsamlı ve önemli bir çalışma olan Off-page SEO, sitelerin başarısını artırmak ve devam ettirmek için gereklidir. Tüm bu çalışmalar profesyonel bir şekilde alanında uzman bireyler tarafından hayata geçirilmelidir. Bu sayade Off-Page Seo avantajlarından faydalanılmalıdır. 

Off Page SEO Önemi Nedir? 

Organik trafik her zaman alaka düzeyine bağlıdır. İçeriğiniz önemliyse, Google zaten onu tanıtacaktır. Bu noktada Off-page SEO, web sitenize, arama motorlarının dışında bir dizi yeni giriş noktası kazandırma potansiyeli nedeniyle önemlidir. İçeriğinize giden yeni yollar yaratır, markanızın organik  bağlantılar almaya başlamasını sağlar, görünürlüğünüzü artırır ve alakalı trafiği sitenize yönlendirir. 

Off-page SEO’nun ağırlığı; arama motorlarının en kritik sıralama faktörlerinden olan site otoritesi ve güvenilirliğini güçlendirmesinden de kaynaklanır. Web siteleri, benzer nişteki farklı geri bağlantı türleri aracılığıyla otoritesini sağlamlaştırır. Her geri bağlantı, özellikle bulunduğu web sitesi de yüksek otoriteye sahipse, arama motorları tarafından olumlu bir oy sayılır. 

Off-page SEO, potansiyel müşterilerin markanızı fark etmesini sağlar üstelik bunu sitenizin dışında yapmayı başarır. Kullanıcılar sayfanızı ziyaret etmeseler bile, adınızı, markanızı akıllarında tutmalarında Off-page SEO etkilidir. 

Google yalnızca hedeflediğiniz anahtar kelimeleri değil, aynı zamanda sitenize bağlanan içerikte bulunan diğer alakalı anahtar kelimeleri de dikkate alır. Bu tip detaylara dikkat etmek web sitenizin daha hızlı sıralanmasını sağladığından da Off-page SEO önemlidir.Web sitesinin sıralamalarını ve organik trafiğini  iyileştiren Off-page SEO, son dönemde ortaya çıkan semantik SEO (anlamsal arama motoru optimizasyonu) kavramında da önemli bir yer tutmaktadır. 

Off-Page SEO’da nelere dikkat edilmelidir? 

Sitedeki çalışmalarla birlikte yürütülen Off-page SEO, sitenin dışarıdan gelen linklere ve farklı etkenlere karşı nasıl bir durumda olduğunu gözler önüne serer. 

Oluşturduğunuz geri bağlantı ne olursa olsun, özellikle yüksek kalitede olması önemlidir. Düşük yetkili bir web sitesinde bağlantı oluşturmak istenilen katkıyı sağlamayacaktır.. Her zaman yalnızca yüksek kaliteli web sitesinde geri bağlantı yapmak geri dönüşleriniz adına önemlidir. 

Sayfa Dışı SEO’nun tüm tekniklerini kullandığımız Backlink çalışmlarına ihtiyacımız vardır. Ancak bu çalışmaları uygularken bazı şeyleri aklımızda tutmalıyız geri bağlantı oluştururken asla spam yapmamak gibi.  

Editör: Çetin KEYDAL