Orta Vadeli Program Resmi Gazete'de Yayımlandı: Ekonomide Yeni Hedefler ve Beklentiler Orta Vadeli Program Resmi Gazete'de Yayımlandı: Ekonomide Yeni Hedefler ve Beklentiler

Öğretmen ve 60 yaş kartları ile biniş ücreti 11,5 lira, öğrenci kartı ile biniş ücreti ise 5 lira olarak değiştirildi.

Yeni düzenlemeye göre, tam ve indirimli binişlerde ilk aktarmada yüzde 50, ikinci aktarmada yüzde 75 indirim uygulanacak ve üçüncü ve sonraki aktarmalarda ücret alınmayacak. İzmir Büyükşehir Belediyesi, toplu ulaşımda biniş başına 27.91 lira destek verecek.

Ayrıca, "Halk Taşıt" uygulamasında da bazı değişiklikler yapıldı. Günün belli saatlerinde yüzde 50 indirimli ulaşım imkanı sağlayan bu uygulamada, tam biniş ücreti 6,5 lira, öğretmen ve 60 yaş ücreti 5,76 lira, öğrenci ücreti 2,50 lira olarak güncellendi.

Ancak, ücretlere yapılan bu zamlar nedeniyle işçilerle anlaşma sağlanamadı ve işçiler greve gitti. Greve bağlı olarak İzmir'de toplu ulaşım hizmetlerinde aksamalar yaşanarak hayat durdu. Greve çözüm bulunması için taraflar arasında müzakereler devam ediyor.

Özetle, İzmir'de toplu ulaşım ücretleri önemli ölçüde arttı ve bu durum işçi grevlerine yol açtı, şehirde ulaşım aksamaları yaşanmaktadır.

İzmir'de toplu ulaşım ücretlerinin güncellenmesi ve işçi grevi durumunu daha detaylı bir şekilde açıklamamı istiyorsunuz. İşte daha ayrıntılı bilgiler:

İzmir Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Merkezi, 2023 yılında kent içi toplu ulaşım ücretlerinde önemli değişiklikler yapmıştır. Buna göre, İzmirim Kart ile tam biniş ücreti 13 lira olarak belirlenmiştir. Öğretmen ve 60 yaş kartları ile biniş ücreti 11,5 lira, öğrenci kartı ile biniş ücreti ise 5 lira olarak revize edilmiştir.

Yeni düzenleme ile tam ve indirimli binişlerde ilk aktarmada yüzde 50, ikinci aktarmada yüzde 75 indirim uygulanacak ve üçüncü ve sonraki aktarmalarda ücret alınmayacaktır. Bu adım, toplu ulaşımda daha fazla geçiş kolaylığı sağlamayı ve kullanımı teşvik etmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, İzmir Büyükşehir Belediyesi, her biniş başına 27.91 lira gibi önemli bir destek sağlayarak, toplu ulaşımı daha ekonomik hale getirmeyi planlamıştır.

Ancak, yeni ücretlendirme sistemi işçi sendikaları ve çalışanlar arasında memnuniyetsizliğe neden olmuş ve yapılan müzakereler sonuçsuz kalmıştır. Bunun sonucunda, işçiler grev kararı almış ve toplu ulaşım hizmetlerinde aksamalar yaşanmıştır. İşçi grevi nedeniyle otobüs, metro, tramvay ve İZBAN gibi toplu ulaşım araçlarındaki seferler aksayarak, İzmir'de hayat durma noktasına gelmiştir.

İşçi sendikaları, daha adil ücretler ve çalışma koşulları talep ederken, belediye yönetimi ise maliyetlerin artması ve ekonomik dengeleri gözeterek yapılan düzenlemeyi savunmaktadır. Taraflar arasındaki müzakereler devam etmekte olup, uzlaşma sağlanması için çaba harcanmaktadır.

Sonuç olarak, İzmir'de toplu ulaşım ücretleri artış göstermiş ve bu durum işçi grevine yol açmıştır. Şehirde toplu ulaşım hizmetlerinde yaşanan aksamalar, şehir sakinlerini ve günlük yaşamı olumsuz etkilemektedir. Taraflar arasındaki görüşmelerin sonucu merakla beklenmekte ve şehirdeki ulaşımın normale dönmesi için çaba harcanmaktadır.

Editör: Kader GÜL