Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2024-2025 eğitim öğretim yılı itibarıyla okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5, lise hazırlık ve 9'uncu sınıflarda uygulanacak Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hakkında yeni bir genelge yayımladı. Bu model, öğrencilerin çok yönlü gelişimini desteklemeyi amaçlayan kapsamlı bir eğitim yaklaşımdır.

2024 MEB Mazerete Dayalı Atama Sonuçları: Başvuru Tarihleri ve Duyuru Bilgileri 2024 MEB Mazerete Dayalı Atama Sonuçları: Başvuru Tarihleri ve Duyuru Bilgileri

Yeni genelge, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin uygulanmasını detaylandırıyor. Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin tarafından imzalanan genelgeye göre, modelin eğitici eğitimleri 3 Haziran'da başladı ve öğretmen eğitimi 2-6 Eylül tarihleri arasında İl Milli Eğitim Müdürlükleri tarafından koordine edilecek. Eğitimler, eğitici eğitimi belgesi almış öğretmenler tarafından gerçekleştirilecek ve bu öğretmenler tarafından okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5, lise hazırlık ve 9'uncu sınıflarda derslere girecek öğretmenlere yönelik olarak 3 gün sürecek şekilde planlanacaktır.

Branş Temelli Eğitimler

Eğitici eğitimi belgesi alan öğretmenler, branş temelli eğitimler vereceklerdir. Bu eğitimler, 50 kişilik gruplar halinde düzenlenecek ve öğretmenlerin kendi branşlarında eğitim almaları sağlanacaktır. Eğer bir öğretmen değişikliği yaşanırsa, yerine geçecek öğretmenlerin de bu eğitimleri tamamlamış olmaları gerekecektir.

Okul Yöneticilerine Yönelik Eğitimler

Tüm okul yöneticileri, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin Ortak Metni'ni inceleyecek ve modelin yönetici, öğretmen, öğrenci ve velilere dair rol ve görevlerini öğrenmek amacıyla eğitimler alacaklardır. Eğitimler 1 Eylül tarihine kadar tamamlanacak ve okul yöneticileri modelin temel yaklaşımı ve yapı taşları hakkında bilgilendirilecektir.

Öğrenme Becerileri ve Eğitim Programları

Model, öğrencilere gerekli becerileri kazandırmayı önceliklendirir. Özel eğitim okulları ve sınıflarında da Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğretim programları uygulanacak. Bireyselleştirilmiş eğitim programları (BEP) ve Özelleştirilmiş Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programı da bu model esas alınarak hazırlanacaktır.

Ölçme ve ve değerlendirme uygulamaları, öğrencilerin bilgi ve beceri düzeylerini en iyi şekilde ölçmeyi amaçlar. Sınıf içi değerlendirmelerde, öğrencilerin öğrenme eksiklikleri ve eğilimleri dikkate alınacaktır. Ayrıca, akademik başarıya göre sıralama yapacak sınavlar yerine, süreç odaklı ve geliştirici değerlendirmeler tercih edilecektir.

Kitap ve Film Okuma

Öğrencilerin okudukları eserlerin değerlendirilmesi sağlanacaktır. İlkokul ve ortaokul kademelerinde Türkçe, lise kademesinde ise Türk Dili ve Edebiyatı derslerinde, her dönem iki eser okunacak ve bir eleştirel film analizi yapılacaktır. Okunacak eserlerin seçiminde telif hakları ve kişisel verilerin korunması dikkate alınacaktır.

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, eğitimde kapsamlı bir dönüşümü amaçlayan bir yaklaşım olarak dikkat çekiyor. Eğitim süreçlerinin bu model doğrultusunda nasıl gelişeceği ve uygulanacağı ise önümüzdeki dönemde daha net bir şekilde ortaya çıkacaktır.

Editör: Kader GÜL