1. Haberler
  2. Finans Haberleri
  3. Türkiye’de E-Ticaret 2023 Yılının İlk Yarısında Yüzde 122 Büyüdü

Türkiye’de E-Ticaret 2023 Yılının İlk Yarısında Yüzde 122 Büyüdü

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Bu büyüme, online alışverişin hızla yaygınlaşmaya devam ettiğini ve tüketicilerin çevrimiçi platformlarda alışveriş yapmaya olan ilgisinin arttığını gösteriyor. Türk online alışverişçiler, çeşitli motivasyonlarla online alışveriş yapmaya devam ediyorlar ve bu trendin önümüzdeki dönemde de büyümesi bekleniyor.

NielsenIQ Türkiye Genel Müdürü’nden Güçlü Performans Açıklaması

NielsenIQ Türkiye Genel Müdürü ve Orta Doğu & Afrika Analitik Başkan Yardımcısı Didem Şekerel Erdoğan, Türkiye’deki e-ticaret performansının 2023 yılının ilk yarısında da güçlü bir şekilde devam ettiğini açıkladı. 2022’deki güçlü performansın sürdüğünü ve yılın ilk yarısında satış cirosunun bir önceki yıla göre yüzde 122 büyüdüğünü belirtti.

Türkiye ve Orta Doğu pazarlarının e-ticaret büyümesinde öne çıktığını, Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) ve Suudi Arabistan gibi pazarlarda offline pazara kıyasla güçlü bir büyüme gözlemlediklerini belirtti. Sosyal ticaretin de önemli bir büyüme alanı olduğunu vurgulayan NielsenIQ Perakendeci Hizmetleri Orta Doğu ve Afrika E-Ticaret Direktörü Turan Konu, 2022’de sosyal ticaret üzerinden 992 milyar dolarlık e-ticaret satışı yapıldığını ve 2026’da bu rakamın 2,9 trilyon dolara ulaşmasının beklendiğini söyledi.

Sosyal Ticaretin Yükselişi ve Türk Online Alışverişçilerin Tercihleri

Araştırma sonuçlarına göre, Türk online alışverişçilerinin fiyat avantajı, ürün çeşitliliği ve zaman tasarrufu gibi motivasyonlarla online alışveriş yaptığı görüldü. Süpermarket gıda ürünleri, yemek siparişi, giyim/ayakkabı ve kişisel bakım/kozmetik kategorilerinin en fazla tercih edilen kategoriler olduğu belirti. Ticaretin özellikle Sevgililer Günü, Okula Dönüş, 11.11 ve Cuma indirimleri gibi dönemlerde artış gösterdiği ve 11.11 döneminde dekoratif kozmetik, Türk kahvesi, elde bulaşık deterjanları, cilt bakım ürünleri ve çamaşır deterjanlarının en çok satan ürün kategorileri olduğu belirtiliyor.

Türkiye’deki e-Ticaret Sektörü Satış Cirosu

Türkiye’deki e-ticaret sektörü, 2023’ün ilk yarısında muazzam bir büyüme kaydetti. NielsenIQ Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan’ın verdiği bilgilere göre, satış cirosu bir önceki yıla göre yüzde 122 arttı. Bu büyüme, online alışverişin hızla yaygınlaştığını ve tüketicilerin çevrimiçi platformlarda alışveriş yapmaya olan ilgisinin arttığını gösteriyor. Türk online alışverişçiler, fiyat avantajı, ürün çeşitliliği ve zaman tasarrufu gibi nedenlerle online alışveriş yapmayı tercih ediyorlar. Bu trendin gelecekte de ivme kazanması bekleniyor.

Türkiye’de E-Ticaret 2023 Yılının İlk Yarısında Yüzde 122 Büyüdü
Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Yazar Haber ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!