1. Haberler
  2. Finans Haberleri
  3. Tüketici Hakem Heyetleri Sorunları Çözmenin Hızlı ve Kolay Yolu

Tüketici Hakem Heyetleri Sorunları Çözmenin Hızlı ve Kolay Yolu

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Tüketici Hakem Heyetleri: Güvende Olmanın Anahtarı

İnternetten yapılan alışverişlerin artmasıyla birlikte dolandırıcılık vakaları maalesef sıkça yaşanıyor. Ancak, tüketiciler genellikle uğraşmak istemedikleri için haklarını aramaktan kaçınıyorlar. İşte tam bu noktada devreye giren tüketici hakem heyetleri, sorunların hızla çözülmesine yardımcı oluyor.

104 Bin TL’ye Yükselen Başvuru Tutarı

Tüketici hakem heyetlerine başvuru için belirlenen yasal parasal sınır her yıl güncelleniyor. Son olarak, 2024 yılı için 104 bin TL’ye çıkarılan bu sınır, vatandaşlara oldukça geniş bir odağa hitap ediyor. Değerlendirmeye göre, bu tutar, ev eşyaları gibi yoğun kullanılan ürünlerin bedelini karşılamak adına oldukça yeterli bir seviyede bulunuyor.

Başvurular Ücretsiz ve Online Kolaylıkla Yapılıyor

Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu, belirlenen yeni meblağın tüketiciler için büyük bir avantaj olduğunu vurguluyor. Heyetlere başvurmak artık ücretsiz ve online olarak yapılabiliyor. Bu, tüketicilere kolaylık sağlarken, heyet kararları mahkeme hükmünde olup, en fazla 6 ay içinde sonuçlanıyor. Ayrıca, başvuruyu yapan tüketiciye herhangi bir ücret yansıtılmıyor.

Ceza ve Yaptırımlarda Artış

Tüketicilere aidat ödemesi bulunmayan kredi kartlarının sunulmaması durumunda uygulanan ceza 55 milyon 6 bin 905 liraya yükseltildi. Ayrıca, tüketici kredisi ve konut finansmanı sözleşmelerinde haksız taleplerde bulunanlara idari para cezası kesiliyor. Bu düzenlemeler, tüketicilerin haklarını koruma adına önemli adımlar olarak öne çıkıyor.

16 Milyon Uyuşmazlık Çözüme Kavuşturuldu

Bugüne kadar tüketici hakem heyetleri, 16 milyonun üzerinde uyuşmazlığı yargıya intikal etmeden çözüme kavuşturdu. 2023’ün 7 ayında yapılan başvuruların yüzde 65’i e-Devlet üzerinden elektronik ortamda gerçekleştirildi. Bu başvurular arasında “ayakkabı” ürünlerine yönelik şikayetler yüzde 12,31 ile öne çıkıyor.

Sektörel Bazda Değerlendirme

Sektörel bazda en çok başvuru yüzde 56,59 ile “perakende ticaret” alanında gerçekleşti. “Finansal hizmetler” ve “abonelik hizmetleri” sektörleri de sırasıyla yüksek başvuru alan diğer sektörlerdir.

Hızlı, Etkili, Ücretsiz Çözümler

Bu sayede tüketiciler, mağduriyetlerini en hızlı ve etkin şekilde giderme imkanına sahip oluyorlar.

Tüketici Hakem Heyetleri Sorunları Çözmenin Hızlı ve Kolay Yolu
Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Yazar Haber ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!