Hatay’da okulların açılmasıyla birlikte bazı veliler çeşitli kaygılar taşıyor. İşte bu kaygıların başlıcaları:
Hasarlı Binalar: Antakya ve Defne ilçelerinde neredeyse tüm okulların yıkıldığı belirtiliyor. Bu nedenle sağlam kalan iki okulun açılması velileri endişelendiriyor. Hasarlı binaların çevresindeki güvenlikleri konusunda kaygı taşıyorlar.
Toz ve Asbest Endişesi: Okulların çevresinde iş makinelerinin çalışması nedeniyle tozun yoğun olduğu belirtiliyor. Ayrıca, çevredeki binalarda asbest tehlikesi olduğu düşünülüyor. Bu durum çocukların sağlığını tehdit edebilir.
Ulaşım Sorunu: Toplu taşımanın olmadığı bir şehirde, özellikle birleştirilmiş okullar nedeniyle uzak bölgelerden gelen öğrencilerin okula nasıl ulaşacakları büyük bir sorun olarak karşımıza çıkıyor. Veliler, çocuklarını nasıl okula götüreceklerini düşünüyorlar.
Deprem Korkusu: Hatay’da hala depremler devam ediyor ve çocuklar bu durumdan oldukça etkileniyor. Veliler, okul binalarının güvenli olup olmadığına dair belirsizlik nedeniyle çocuklarının güvende olup olmadığını düşünüyorlar.
Servis Sorunu: Kentte toplu taşıma olmaması, velilerin çocuklarını okula götürme konusunda büyük bir zorluk yaşamalarına neden oluyor. Servis ücretlerinin yükselmesi de ekonomik sıkıntılar yaratabilir.
Eğitim Hazırlıkları: Veliler, okulların açılacağı tarihler aylar öncesinden belli olmasına rağmen, eğitim öğretim için yeterli hazırlıkların yapılmadığını düşünüyorlar. Bu durum öğrencilerin eğitimlerini olumsuz etkileyebilir.
Velilerin bu kaygıları, Hatay’daki eğitim sistemi ve altyapısıyla ilgili ciddi sorunların olduğunu gösteriyor. Bu sorunların çözümü için yetkililerin ve yerel yönetimlerin acil önlemler alması gerekebilir.
Bina Güçlendirme ve Onarım İhtiyacı: Hasarlı binaların yanı sıra, diğer okul binalarının güçlendirme ve onarım ihtiyacı da göz önüne alınmalıdır. Bu, öğrencilerin güvenli bir eğitim ortamına sahip olmalarını sağlamak için önemlidir.
Öğrenci Yoğunluğu: Birleştirilmiş okulların öğrenci yoğunluğu artırması, sınıfların kalabalık olmasına neden olabilir. Bu da öğrenci-öğretmen ilişkisini etkileyebilir. Veliler, çocuklarının daha fazla bireysel ilgiye ihtiyaç duyabileceğinden endişe ediyorlar.
Öğretmen Talepleri: Öğretmenlerin konteyner taleplerinin hala karşılanmamış olması, öğretmenlerin çalışma koşulları ve öğrencilerle olan etkileşimlerini etkileyebilir. Bu da eğitim kalitesini etkileyebilir.
Ekonomik Zorluklar: Veliler, ekonomik zorluklarla başa çıkmak zorunda kaldıklarını ve bu nedenle okul masraflarını karşılamakta güçlük çektiklerini ifade ediyorlar. Bu, çocukların okula devamını olumsuz etkileyebilir.
Afet Bölgesi Talebi: Eğitim-Sen Hatay Şubesi, Hatay’ın özel bir afet bölgesi ilan edilmesini talep ediyor. Bu, daha fazla destek ve kaynak sağlanmasına yardımcı olabilir.
Öğrencilere Destek: Veliler, öğrencilere ücretsiz yemek ve ulaşım gibi desteklerin sağlanmasını talep ediyorlar. Bu, ekonomik olarak zor durumda olan ailelerin çocuklarının okula devam etmelerini kolaylaştırabilir.
Eğitim kalitesini yükseltmek ve öğrencilerin güvenliğini sağlamak için yerel yönetimlerin ve ilgili kurumların işbirliği içinde çalışması önemlidir.