Çaykur Kuru Çay Fiyatlarına Yüzde 24 Zam Yaptı

caykur-kuru-cay-fiyatlarina-yuzde-24-zam-yapti.jpg

Bu zam, 2024 ürünü yaş çay alım fiyatına yapılan destekleme hariç yüzde 50, destekleme dâhil yüzde 68 oranındaki artışın ardından geldi. Çaykur’un en çok tüketilen iki çay markası olan Tiryaki ve Rize Turist, bu zamdan etkilenen ürünler arasında yer alıyor.

Eylül 2023’te yayımlanan eski fiyat listesinde 1 kilogramlık Rize Turist çayının tavsiye edilen toptan satış fiyatı 152,81 TL iken, bugün gönderilen yeni listede aynı çayın fiyatı 189,54 TL olarak belirlendi. Böylece Rize Turist çayı yüzde 24 oranında zamlanmış oldu.

Benzer şekilde, Tiryaki çayının Eylül 2023’teki toptan satış fiyatı 149,68 TL iken, yeni listede bu fiyat 185,66 TL’ye yükseldi. Tiryaki marka çay da böylece yüzde 24 zamlandı.

Çaykur’un tüm çay kategorilerindeki fiyat artışları genel olarak yüzde 24 seviyesinde gerçekleşirken, spesifik çaylar (elekaltı, gurme, hediyelik) için zam oranları ortalamanın üzerine çıkarak yüzde 39 ile yüzde 68 arasında değişiyor.

Bayi Alışlarındaki ve Sahaya Satıştaki Zam Oranları

Çaykur, bayi alışlarındaki zam oranını ortalama yüzde 22 olarak açıkladı. Ancak bayilerin sahaya satışında bu oran ortalama yüzde 24 seviyesinde gerçekleşti. Sektör paydaşları, yaş çay alım fiyatını destek primi dahil yüzde 68 artıran Çaykur’un önümüzdeki dönemde kuru çay fiyatlarına kademeli olarak yeniden zam yapabileceğini belirtiyor.

Bu zamlarla birlikte Çaykur, piyasada rekabet edebilirliğini korurken, tüketiciler için çay fiyatlarındaki bu artışların etkileri merak konusu olmaya devam ediyor.

Exit mobile version